Zuid Afrika en Mauritius: part 2

25 augustus 2013 - Port Louis, Mauritius

13/08
Na een onrustig nachtje (vol beestengeluiden) lekker ontbeten. Wel grappig, we moeten zelf een vlot trekken naar het punt waar de rangers ons met de golfkarretjes op kunnen halen (en hopen dat er geen buffel staat te wachten. Vanmorgen hebben Oscar, Guido en ik op een olifant gereden! Heel erg gaaf, maar wel spannend op zo'n enorm dier! Tussen de middag ben ik naar de Spa gegaan, en in de namiddag hebben we met de family een game drive gedaan. Dat betekent met 'onze' ranger een rondrit maken in een omgebouwde truck over het terrein. We hebben van alles gezien! Heel veel zebra's en impala's, bokken en buffels. Verder nog neushoorns, giraffes, olifanten en apen. We zijn iets te dicht langs de leeuwen gegaan, eentje kwam ons zelfs achterna! Dat was wel eng, want een rennende leeuw achter je (open seated) truck heb je toch liever niet elke dag! Gelukkig zijn we er zonder kleerscheuren vanaf gekomen, en konden we letterlijk tussen de neushoorns aan de ene kant, en de giraffes aan de andere kant picknicken. 's Avonds krokodillenbiefstuk geprobeerd, samen met kleine stukjes impala, struisvogel, bok en zebra.

14/08
Vanmorgen moesten we helaas weg uit onze 'tenten'. Op naar Knysna, wat pap en ik constant verkeerd blijven uitspreken, tot ergernis van de anderen. Best een leuke havenplaats, waar we een nachtje blijven op weg naar Addo. Mooi hotel, alleen doet de wifi het niet op de kamer .

16/08
Vandaag hebben we rondgereden in het Addo Elephant park, maar geen enkele olifant gezien! Van de 450 geen één gezien!

17/08
We zijn vast doorgereisd naar Port Elizabeth, waarvandaan we morgen doorvliegen naar Mauritius. Vanmiddag zijn we even de mall in geweest, waar niet zoveel te beleven was in de winter. Wel zijn we naar Despicable me 2 gegaan in de bios daar, erg leuk

19/08
Prima dagje hier in Mauritius, zon, zee, zwembad, lezen en wat wifi. Wat een heerlijk weer hier! Toch een beetje genieten!

21/08
Vandaag heeft mama me meegenomen naar de hoofdstad van het eiland. We zijn met de huishoudster, Johanna, meegegaan met de locale bus naar Port Louis . Het was een hele beleving. Denk je een overvolle oude verroeste bus in India in, dan zit je close. Wel apart om zo tussen de locals te zitten. Daar hebben we wat rondgekeken in voornamelijk toeristenwinkeltjes (ik was niet in de mood om echt iets te kopen), geluncht en op het lokale marktje groenten gekocht. Toen weer een uur terug in een hobbelige bus, door best wat arme wijken. Het lijkt op India, al kan ik dat niet zeker zeggen want ik ben er nog nooit zelf geweest.

22/08
Snorkelen met m'n vader. Natuurlijk. Uiteindelijk bleek het koraal niet zo mooi als hij had gedacht.

In het laatste vliegtuig zat ik naast een meisje uit Pakistan dat ging studeren in Amsterdam, en heb ik in de vliegtuigen een aantal films gekeken en heel veel iTunes U en the big bang theorie.