Aankomst Boedapest: Brak

16 juli 2013 - Boedapest, Hongarije

We zijn vanochtend om 8:32 aangekomen, na een nachttrein. Dit was "very unpleasent", want we hadden niet geslapen en zaten in een coupe met stinkende, snurkende hongaren die alle ramen en deuren open wilden houden (= koud en veel geluid). Toen we in Boedapest aankwamen wilden we direct de nachttrein reserveren naar Split, maar die zat helaas al vol. Hij gaat maar 2x per week, dus we konden ook niet echt de volgende dag gaan. Aangezien we hier met onze overnachtingen niet op hadden gerekend, zijn we halsoverkop naar de Burger King gerend (omdat ze daar wifi hadden) en hebben een hostel voor vanavond geboekt.We zijn direct naar ons hostel gegaan en na even wachten op de kamers zijn we uitgeteld op ons bed neergeploft. Een redelijk grote kamer dit keer, met een bureau en een stoel voor iedereen. We zaten er redelijk doorheen, nu we uitgeteld waren van de vermoeiende reis, ons leuke programma naar Split ging niet door en al onze plannen om eventueel nog naar engeland te gaan waren doordat we alleen op een ferry van Calais naar Dover mee mochten als we een auto hadden. Ze stonden geen voetpassagiers toe... Het enige wat we (nou in ieder geval ik) toen eigenlijk wilde was terug naar huis... Uiteindelijk zijn we 's avonds toch nog op pad gegaan, want in het hostel hadden ze kleine minicards voor een cruise over de Donau, en daar zouden we maar €5 voor hoeven te betalen. Dat hebben we dus 's avonds gedaan, bij zonsondergang (na een uur boottocht was de zon nog niet onder) kregen we informatie over alles rondom de Donau in Boedapest. Toen we terug waren hebben we zelf wat spaghetti met tomatenpuree (verkeerde hongaarse potje, we konden het niet lezen) gemaakt. We hebben ook een reservering vast gemaakt voor twee nachten vanaf morgen in Wenen, en uitgezocht welke trein we wilden hebben. Ook hebben we met onze australische roommate nog wat gekaart, en zijn toen gaan slapen.