Tour Boedapest en Railjet naar Wenen

17 juli 2013 - Wenen, Oostenrijk

Vanochtend waren we redelijk laat, en we dachten dat we de free city walking tour die we wilden doen niet meer zouden halen, omdat we eerst onze bagage op het station moesten stallen. Uiteindelijk kwamen we helemaal bezweet, veeel te laat en zonder ontbijt aan op de verzamellocatie, maar we zagen gelukkig nog een groep lopen! Die zijn we achterna gelopen, en zo kwamen we alsnog bij een engelse groep uit. Gelukkig, en toevallig kregen die 5 min nadat wij er waren tijd om water in te slaan bij een goedkoop zaakje. Daar hebben we dus ook maar ons ontbijt gekocht, en tja, waar vind je nog een zalmbroodje en een eisalade broodje voor mij, een panini en een twix en een mars voor Margot, allemaal bij elkaar voor €5? Een goed low-budget ontbijt dus. De tour was leuk maar zwaar, omdat we helemaal de grote heuvel moesten oplopen! Ook moesten we omlopen, omdat we anders in een bom van de tweede wereldoorlog terecht zouden komen (die hadden ze net gevonden en waren ze aan het ontmantelen). Bovenop was het uitzicht wel erg mooi. De tour eindigde in een park in Boeda, waar we nog even hebben gezeten en daarna zijn we met de metro teruggegaan naar het station. Ze controleren hier trouwens echt superstreng op de kaartjes, en als je een kaartje hebt waarvan ze ook maar denken dat er iets niet goed aan is scheuren ze hem gewoon doormidden. Op het station waren we ruim op tijd, en daarna redelijk goede plekken vinden in de snelle Railjet richting Wenen. Nu zitten in Jack's hostel in Wenen, een beetje buiten het centrum. Als avondeten hebben we spaghetti met nu wel de goede saus gemaakt.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Carla:
    19 juli 2013
    We volgen je reis ook hier in SF.
    Roxs wat stoer van je om zo'n reis te ondernemen- veel plezier verder ! :)
  2. Roxanne:
    19 juli 2013
    Wat leuk, bedankt! Ik zag al wat foto's op FB verschijnen, ziet er heel leuk uit! Veel plezier nog aan de hele familie aan de westkust! Xx